آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی

آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی
فهرست مطالب

آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی؟

(انتخاب گزینه مناسب برای آشپزخانه، آبکش پلاستیکی یا آبکش استیل)

یکی از لوازم اصلی و مورد نیاز در آشپزخانه که هم برای پخت و پز استفاده می شود و هم برای سایر کارها مانند شستن میوه ها و سبزی ها از آن استفاده می شود آبکش است. انواع مختلفی از آبکش ها در مدل ها و اندازه های مختلف در بازار موجود است و شما می توانید بسته به نیاز خود بهترین مدل را انتخاب کنید. آبکش ها معمولا در دو مدل کلی استیل و پلاستیکی طراحی و ساخته می شوند. و اینکه آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی؟ سوالی است که قصد داریم در ادامه به بررسی آن بپردازیم و نکاتی را با شما در میان بگذاریم که بتوانید بر اساس نیاز و کاربردی که از این وسیله انتظار دارید بتوانید بهترین را انتخاب کنید.

آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی

ما در سارینا پلاستیک با شما هستیم تا بتوانید کالای به روز و استاندارد را به آسانی خریداری کنید و در هر قسمتی از پروسه خریدتان با مشکلی مواجه شدید می توانید با کارشناسان سارینا پلاستیک تماس بگیرید. و اما اصل ماجرا! ابتدا به بررسی مزایا و معایب هر یک از دو مدل آبکش می پردازیم. تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بهترین مارک آبکش استیل
خرید آبکش های با کیفیت و ارزان

مزایای آبکش پلاستیکی

مزایای فراوانی که این دسته از لوازم آشپزخانه دارد موجب شده است تا در موارد متعددی مورد استفاده قرار بگیرد. این موارد می تواند مهمترین دلایل انتخاب آبکش پلاستیکی در آشپزخانه باشد. برخی از مهمترین این مزایا عبارت است از:

  • سبکی عامل مهمی است که کار کردن با آن را بسیار آسان می سازد.
  • قابل حمل بودن هم یکی دیگر از عواملی است که این وسیله کاربرد زیادی داشته باشد.
  • قیمت های مناسب تری نسبت به مدل های استیل دارد.
  • رنگ بندی و مدل های متنوع هم یکی دیگر از گزینه هایی است که استفاده از آنها را محبوب ساخته است.
  • مقاوم در برابر ضربه می باشد و به راحتی نمی شکند.
  • در برابر خراشیدگی هم مقاومت خوبی دارد.
  • قابلیت شستشوی آسان شاید یکی از مهمترین مواردی باشد که استفاده از آنها را محبوب ساخته است.

اما در مقابل مزایایی که این نوع آبکش دارد، استفاده از آنها معایبی هم به همراه دارد. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

معایب آبکش پلاستیکی

یکی از معایب آبکش پلاستیکی، عدم مقاومت آن در برابر دما و سایش است. با توجه به اینکه پلاستیک حساس به دمای بالا است، آبکش پلاستیکی ممکن است در برابر آب داغ خراب شود و در صورتی که به این مورد توجه نشود احتمال دارد خیلی زود خراب شود. به علاوه، آبکش پلاستیکی در برابر مواد شیمیایی حساس می باشد و اگر با مواد شوینده قوی تماس داشته باشد، ممکن است دچار خرابی شود. از این رو در استفاده از آنها لازم است تا از تماس آبکش پلاستیکی با آب خیلی داغ و همچنین مواد شیمیایی ممانعت به عمل آید.

با در نظر گرفتن این موارد نیمی از پاسخ این پرسش را که آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی برایمان روشن گردید. و حالا باید به بررسی مزایای و معایب آبکش استیل بپردازیم.

آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی

مزایای آبکش استیل

یکی از مزایای آبکش استیل، مقاومت آن در برابر ضربه و خراشیدگی است. آبکش استیل به دلیل ساختار استیلی آن، با دوام‌تر و مقاوم‌تر در برابر ضربه و دمای بالا است. همچنین، آبکش استیل مقاوم در برابر مواد شیمیایی است و می‌توان آن را با مواد شوینده قوی شستشو داد.

پس می توان گفت در مقایسه بین این دو نوع آبکش و پاسخ به این سوال که آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی، باید گفت که موارد استفاده از آبکش است که تعیین کننده نوع آن می باشد.

علاوه بر مزایای عنوان شده می توان به این موارد نیز اشاره کرد:

  • آبکش استیل در برابر بو و رنگ مواد غذایی که داخل آن ریخته می شود مقاوم است.
  • به دلیل ساختار صاف و بدون درزی که دارد، به راحتی شستشو می‌شود.
  • آبکش استیل به دلیل جذب کم آب و رطوبت، ضد باکتری است و استفاده از آن کاملا بهداشتی است. از این رو برای شستشوی گوشت و مرغ بهتر است از آنها استفاده شود.

در کنار مزایای عنوان شده این آبکش ها معایبی هم دارند که در بخش بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.

معایب آبکش استیل

یکی از معایب آبکش استیل، وزن بالای آن است. این نوع آبکش نسبت به آبکش پلاستیکی سنگین‌تر است و برای جابجایی و نگهداری، نیاز به فضای بیشتری دارد. همچنین، آبکش استیل قیمت بالاتری نسبت به آبکش پلاستیکی دارد و برای خانواده‌هایی که در محدودیت بودجه هستند، ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

آبکش استیل ممکن است برای شستشوی قطعات غذایی حساس، مانند میوه‌ها و سبزیجات، مناسب نباشد. زیرا ممکن است آب میوه ها و سبزیجات لایه محافظ بیرونی آنها را خراب کند.

بنابر موارد گفته شده می توان چنین نتیجه گیری کرد که یک پاسخ واحد برای این پرسش که آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی وجود ندارد و در واقع هر دو برای آشپزخانه ضروری هستند. در آبکش پلاستیکی می توانید میوه ها و سبزی ها را بشویید و برای آبکش کردن برنج و شستن گوشت و مرغ بهتر است از آبکش استیل استفاده کنید.

آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی

خرید آبکش استیل و پلاستیکی از سارینا پلاستیک

هر آنچه دلتان می خواهد از سارینا پلاستیک بخواهید. هم انواع آبکش پلاستیکی و هم آبکش استیل را می توانید از فروشگاه سارینا پلاستیک خریداری کنید. اگر شما هم به این نتیجه رسیدید که پاسخ یکسانی برای این پرسش وجود ندارد که آبکش استیل بهتره یا پلاستیکی؟ کافی است سری به فروشگاه بزنید و هم مدل استیل و هم آبکش پلاستیکی را تنها با چند کلیک ستده خریداری کنید. در خانه بمانید و در کوتاه ترین زمان ممکن محصول خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرید.