انواع مدل طی

انواع مدل طی
فهرست مطالب

در لیست وسایل نظافت منزل شاهد اقلامی همچون جارودستی، جاروبرقی، طی، مایع شوینده، دستکش، اسکاچ، اسفنج و … می باشیم. لوازمی که در این لیست قرار می گیرند بسیار متعدد هستند و هر کدام از آن ها کاربردهای خاصی دارند. قطعا زندگی در یک محیط تمیز و عاری از آلودگی، نه تنها برای سلامت جسمانی مهم است بلکه می تواند سلامت روح را نیز تضمین کند. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی لوازم نظافتی بپردازیم.

انواع مدل طی شامل رشته ای، چرخشی، بخار، شیشه شور، مسطح و … می باشد که هر کدام از آن ها مکانیزم ویژه ای برای لکه زدایی و تمیز کردن سطوح دارند. در این مطلب علاوه بر معرفی هر کدام از این مدل ها، به کاربرد انواع طی نیز اشاره خواهیم کرد. در حال حاضر طی در تمام خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و جزو لوازم نظافتی محسوب می شود.

انواع طی

طراحی و تولید انواع مدل طی به شما کمک می کند تا بهترین ابزار را برای نظافت منزل خود انتخاب کنید. هر کدام از طی ها کاربردهای منحصر به فردی دارند و نمی توان گفت که عملکرد همه آن ها با یکدیگر مشابه است. اما قطعا تمام آن ها با هدف تمیز کردن سطوح و از بین بردن آلودگی ها تولید شده اند. با شناخت مزایا و معایب انواع مدل طی می توانید انتخاب بهتری را تجربه کنید.

طی نخی

طی نخی به نام های دیگری از جمله طی رشته و طی مویی نیز شناخته می شود و جز پرفروش ترین ابزارهای نظافتی است. وجود نخ های ضخیم کمک می کند تا تمیز کردن سطوح با قدرت بیشتری انجام شود و هیچ گونه آسیب یا خط و خشی بر روی آن ها ایجاد نشود. قدرت جذب آن ها فوق العاده است و می توانید رطوبت زدایی را در کمترین زمان نیز انجام دهید. قطعا می دانید که طی رشته ای صرفا برای تمیز کردن کف خانه نیست. بلکه امکان استفاده از آن در فرووشگاه ها و مکان های عمومی نیز وجود دارد.

انواع طی نخی

طی مسطح

از دیگر انواع مدل طی می توان به طی مسطح اشاره کرد که سر آن پهن و قابل تعویض می باشد. تمیز کردن سطوح با آن بسیار آسان است و همین امر باعث پرفروش بودن آن در بازار شده است. همچنین شما می توانید به راحتی پد آن را درآورید و به خوبی شستشو داده و خشک کنید و مجددا آن را بر روی طی نصب کنید. این ابزار شستشو از قیمت مناسبی برخوردار است و در صورت خراب شدن پد، می توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

طی حوله‌ای

سری این طی، از جنس حوله می باشد و به دلیل دارا بودن پرز، می تواند آلودگی ها را بهتر جذب کند. اگر می خواهید از این وسیله برای نظافت خانه استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مدل هایی را انتخاب کنید که عرض یا پهنای کمتری دارند. در اغلب مواقع برای تمیز کردن پارکت و سرامیک، طی حوله ای عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

انواع طی حوله ای

طی اسفنجی

همان طور که از نام این طی پیداست از سری اسفنجی برخوردار است و به خوبی آب و رطوبت را به خود جذب می کند. اسفنج آن به راحتی قابل تعویض است. هنگامی که این وسیله را خریداری می کنید با یک اسفنج سفت و بسیار خشک مواجه می شوید. قبل از استفاده باید آن را در آب گرم قرار دهید تا به خوبی نرم شود و سپس عملیات نظافت را انجام دهید.
یکی از معایب طی های اسنفجی که باعث می شود برخی افراد از خرید آن سرباز بزنند این است که آلودگی و میکروب در اسنفج ها باقی می مانند و رشد می کنند. این امر موجب می شود که اسفنج به مرور زمان بوی نامطلوبی بگیرد و مجبور به تعویض آن باشیم. به همین دلیل توصیه می کنیم بعد از هر بار استفاده، آن را به خوبی بشوئید و در جایی قرار دهید که کاملا خشک شود.

طی بخار

یکی دیگر از انواع مدل طی ، طی بخار است که نسبت به طی های معمولی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا قیمت بالایی دارد و برای برخی از سطوح مناسب نیستند. به طور مثال شما نمی توانید از آن برای تمیز کردن کفپوش های پارکتی استفاده کنید. اما برای لکه زدایی و ضدعفونی کردن سطوح گزینه مناسبی هستند.

طی چرخشی

طی چرخشی از دیگر محصولات پرفروش در بازار به شمار می رود که طرفداران ویژه ای دارد. این محصول به نام طی سطلی نیز شناخته می شود که تمام عملیات خیس کردن، چرخاندن و شستن طی را به طور اتوماتیک و توسط یک چرخشگر انجام می دهد. تنها کافیست آن را درون سطل فرو کنید. این وسیله از نظر قدرت تمیزکنندگی در جایگاه ویژه ای قرار دارد و کار کردن با آن در مقایسه با سایر مدل ها آسان تر است. اما قیمت آن مقداری گران است و همه افراد به سراغ خرید آن نمی روند.

طی ماکارونی

از دیگر انواع مدل طی می توان به طی ماکارونی اشاره کرد. قطعا تاکنون نام طی ماکارونی را شنیده اید. دلیل نامگذاری آن، شکل ظاهری الیاف می باشد. عملکرد آن بسیار باکیفیت است و می توان برای تمیز کردن تمام سطوح روی آن حساب ویژه ای باز کرد. سری آن از جنس حوله است و به صورت رشته ای می باشد. میزان جذب آب، رطوبت و آلودگی توسط آن بسیار زیاد است و می توانید در طولانی مدت بدون هیچ گونه خرابی از آن استفاده کنید. اگر سری آن خراب شد امکان تعویض و جایگزینی آن با پد یدک وجود دارد.

انواع طی- ماکارونی

طی شیشه شوی

هر کدام از طی ها قادرند سطوح خاصی را تمیز کنند. برخی از افراد تصور می کنند که این وسیله صرفا برای تمیز کردن کف خانه است. در حالی که اگر سری به فروشگاه ها زده باشید به خوبی با طی شیشه شور آشنا هستید. برای تمیز کردن شیشه ها می توانید از یک ماده شوینده و طی مخصوص کمک بگیرید و در کوتاه ترین زمان ممکن، شیشه ها را براق کنید. تیغه این ابزار از جنس لاستیک مرغوب است.
هر کدام از انواع مدل طی که قادر به تمیز کردن کف هستند می توانند برای تمیز کردن دیوارها، کاشی ها و … نیز مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال امکان شستشو و تمیز کردن دیوار حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز وجود دارد.