راهنمای خرید جا قاشقی

راهنمای خرید جا قاشقی
فهرست مطالب

خانم هایی که با راهنمای خرید جا قاشقی آشنا هستند به خوبی می دانند که در انتخاب و خرید این وسیله باید به اندازه و ظرفیت آن، طراحی، شکل ظاهری و … توجه داشته باشند. قطعا لوازمی مانند جا قاشقی مناسب باعث سروسامان دادن و نظم بخشیدن به آشپزخانه خواهد شد. در این مطلب شما را با نکاتی آشنا می کنیم که بتوانید این وسیله زیبا و کاربردی را به بهترین نحو انتخاب کنید.

خرید جا قاشقی
خرید انواع جا قاشقی با بهترین قیمت

اهمیت جا قاشقی در آشپزخانه

قبل از آنکه راجع به راهنمای خرید جا قاشقی صحبت کنیم باید اشاره ای به اهمیت استفاده از این وسیله در آشپزخانه داشته باشیم. وسایلی مانند جا قاشقی باعث نظم بخشیدن به محیط آشپزخانه می شوند. قاشق و چنگال وسایلی هستند که به وفور در تمام آشپزخانه ها یافت می شوند و به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارند نظم دادن به آن ها مقداری دشوار است. اگر تاکنون به فروشگاه های فیزیکی یا آنلاین سر زده باشید با مدل های مختلف شامل جا قاشقی آویز، جا قاشقی رومیزی و … مواجه شده اید که هر کدام از آن ها دارای جنس های گوناگونی هستند. برخی از خانم های خانه دار تمایل زیادی به خرید لوازم پلاستیکی آشپزخانه دارند. زیرا معتقدند که عمر بالایی دارند و کاربردی تر هستند. از دیگر لوازم پلاستیکی در آشپزخانه می توان به جا حبوباتی پلاستیکی، تراول ماگ و انواع سطل زباله اشاره کرد.

جا قاشقی

در راهنمای خرید جا قاشقی باید توجه ویژه ای به جنس، ابعاد، ظرفیت و .. داشته باشیم تا بتوانیم یک انتخاب ایده آل را تجربه کنیم. در واقع پارامترهایی که برای خرید این وسیله درنظر گرفته شده است راجع به سایر لوازم از جمله جا حبوبات، سبد پیک نیک، سطل زباله، سطل زباله آشپزخانه، خرید تراول ماگ و … نیز صدق می کند. یکی از فروشگاه هایی که به طور تخصصی در زمینه فروش لوازم آشپزخانه فعالیت می کند فروشگاه سارینا پلاست است که شما عزیزان می توانید اقدام به خرید جا ادویه لیمون، خرید سطل زباله، سطل آشغال و … کنید. با نگاهی به این وب سایت متوجه می شوید که قیمت تراول ماگ، قیمت سطل زباله و … نسبت به سایر فروشگاه ها ارزان تر است.

کاربرد جا قاشقی چیست ؟

هنگامی که قاشق، چنگال و کاردها را می شوئیم نیاز به وسیله ای برای آبگیری آن ها داریم. اغلب قاشق و چنگال ها فلزی هستند و هنگامی که نتوانیم آن ها را خشک کنیم با مشکلاتی نظیر زنگ زدگی آن ها مواجه خواهیم شد. جا قاشقی که در مدل های مختلف آویزی، رومیزی و … ساخته می شود قادر است علاوه بر آبگیری این وسایل، نظم دهی بهتری به آشپزخانه شما بدهد. همچنین می توانید کشوهای مرتب تر و منظم تری داشته باشید. این وسیله جذاب وکاربردی فضای بسیار کمی را اشغال می کند و شما می توانید آن را در هر مکان از آشپزخانه قرار دهید.

انواع جا قاشقی

آویز

معمولا جا قاشقی آویز برای نگهداری قاشق و چنگال های دم دستی کاربرد دارند. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای زیادی در اختیار ندارید می توانید از این مدل کمک بگیرید و آن را به دیوار یا بالای آبچکان متصل کنید. آن ها ابعاد کوچکی دارند و برای خانواده های کم جمعیت بسیار مناسب اند.

جا قاشقی

رومیزی

جا قاشقی های رومیزی بسیار محبوب هستند و از فروش بالایی در بازار برخوردارند. طراحی آن ها بسیار متنوع است و با متریال گوناگونی ساخته می شوند. در حال حاضر جا قاشقی های پلاستیکی، چوبی و استیل نسبت به سایر متریال فروش بالاتری دارند. این ابزار می تواند برای نگهداری قاشق و چنگال های پذیرایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اغلب آن ها به صورت دوقلو طراحی می شوند تا بتوانیم حجم بیشتری از قاشق و چنگال را در آن قرار دهید.

جا قاشقی

روی سینک

جا قاشقی هایی که برای روی سینک طراحی می شوند از ابعاد بزرگ تری نسبت به مدل های قبلی برخوردار هستند. سوراخ هایی که در انتهای آن تعبیه می شود به خروج آب کمک می کند. نکته مهمی که در خصوص راهنمای خرید جا قاشقی روی سینک وجود دارد این است که در معرض آب هستند و باید جنسی را خریداری کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشد. به طور مثال جاقاشقی های چوبی نمی توانند دوام زیادی در این شرایط داشته باشند.

راهنمای خرید جا قاشقی

داخل کابینت

معمولا جاقاشقی هایی که برای درون کابینت طراحی می شوند ساختار تختی دارند تا بتوانید به راحتی کشو را باز و بسته کنید. شما می توانید قاشق، چنگال و کاردها را با سایزهای مختلف در آن قرار دهید و به آن ها نظم ببخشید. برخی از مدل ها دارای درب و برخی دیگر فاقد درب هستند. توصیه می کنیم مدل درب را انتخاب کنید تا وسایل شما به دور از آلودگی و گرد وخاک باشند.

جا قاشقی

اندازه ها و ظرفیت های مختلف

افرادی که تمایل دارند با راهنمای خرید جا قاشقی آشنا شوند باید بدانند که این وسیله در عین کوچک بودن، باید کاربردی باشد و تعداد زیادی قاشق و چنگال را در خود جای دهد. به طور کلی سرویس های دم دستی 6 نفره هستند و سرویس های پذیرایی بیش از 12 نفره می باشند. انتخاب جا قاشقی باید بر اساس نیاز شما باشد. مثلا می توانید از جا قاشقی های کوچک برای سرویس دم دستی و از جا قاشقی های بزرگ و داخل کابینتی برای سرویس های پذیرایی استفاده کنید.

طراحی و شکل ظاهری

جا قاشقی سرامیکی: جا قاشقی های سرامیکی به تازگی وارد بازار شده اند و بسیار زیبا می باشند. وزن آن ها نسبت به سایر متریال مقداری سنگین تر است و پیشنهاد می کنیم از آن ها درون کابینت استفاده کنید. زیرا احتمال شکستگی آن ها بر اثر سقوط یا ضربه وجود دارد.

جا قاشقی پلاستیکی : در حال حاضر جا قاشقی های پلاستیکی بسیار پرفروش و پرکاربرد هستند و علاوه بر وزن کم، ارزان قیمت هستند و می توانند به صورت آویزی، روی سینک و کشویی مورد استفاده قرار بگیرند. تنوع در طرح و رنگ آن ها بی نظیر است و ابعاد مختلفی دارند.

جا قاشقی چوبی : برخی از افراد تصور می کنند هنگامی که از راهنمای خرید جا قاشقی صحبت می کنیم، جا قاشقی های چوبی جایگاهی در بحث ندارند. در حالی که چوب یکی از بهداشتی ترین متریالی است که برای تولید این وسیله مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های مختلفی با این متریال ساخته می شود و قیمت آن مقداری گران تر از مدل های قبلی است.

جاقاشقی حصیری : جا قاشقی های حصیری به دلیل شکل ظاهری زیبا، گزینه مناسبی برای نگهداری قاشق و چنگال های پذیرایی است. توجه داشته باشید که آن ها را به دفعات زیاد مورد شستشو قرار ندهید تا آسیب نبینند و بافت آن ها از هم جدا نشود.

جاقاشقی استیل : نوع استیلی که در تولید جا قاشقی به کار می رود کاملا ضدزنگ است و در مدل های رومیزی، کابینتی، آویزی و … ساخته می شوند. این وسیله بسیار براق و زیباست و می تواند سال های سال بدون هیچ تغییری باقی بماند. سوراخ هایی که در کف آن تعبیه شده کمک می کند تا آب به سرعت از آن خارج شود.