راهنمای خرید سبد رخت چرک

راهنمای خرید سبد رخت چرک
فهرست مطالب

راهنمای خرید سبد رخت چرک

در راهنمای خرید سبد رخت چرک اشاره ای به بهترین جنس، ابعاد، محل نگهداری و … خواهیم داشت و هر کدام را از جوانب مختلف مورد ارزیابی قرار می دهیم. سبد رخت چرک وسیله ای است که اغلب در حمام، اتاق خواب یا اتاق رختشویی نگهداری می شود و تمام لباس های چرک تا زمان شستن در آن قرار می گیرند. اگر قصد تهیه این وسیله را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

خرید انواع سبد رخت چرک

سبد رخت چرک

با ارائه راهنمای خرید سبد رخت چرک به شما کمک می کنیم تا بتوانید یک انتخاب صحیح و مناسب داشته باشید. این سبدها جزو لوازم کاربردی در منزل به شمار می روند که می توانند لباس های چرک را در خود نگهداری کنند. قطعا هیچکس تمایلی ندارند که لباس های خود را بر روی زمین بیندازد و یا آن ها را به گوشه ای پرتاب کند. سبد رخت چرک می تواند در اتاق خواب، حمام، اتاق رختشویی و … قرار بگیرد.

 قطعا نکات مختلفی از جمله تعداد اعضای خانواده شما در تعیین سایز آن مهم است. اگر فضای خانه شما کوچک است می توانید به هر کدام از فرزندان خود یک سبد کوچک بدهید تا آن را در اتاق خود نگهداری کند. در حال حاضر پرطرفدارین سبدهای رخت شامل پلاستیکی، حصیری و پارچه ای هستند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاصی دارند.

 

سبد رخت چرک

 

در راهنمای خرید سبد رخت چرک تاکید می کنیم که سبدهای دسته دار را انتخاب کنید تا در حمل آن دچار مشکل نشوید. هنگامی که سبد پر از لباس شود وزن آن افزایش پیدا می کند و از آنجایی که اغلب سبدها بزرگ هستند جابجایی آن ها بدون دسته مشکل ساز خواهد بود.

 بهتر است سبد رخت چرک دارای سوراخ ها یا منافذی باشد که از هوا درون آن جریان پیدا کرده و از بو گرفتن لباس ها جلوگیری شود. این سبدها به دلیل تنوع در طرح و رنگ، جذابیت زیادی دارند و اغلب خانم های خانه دار تمایل دارند نوعی از آن را انتخاب کنند که با دکوراسیون خانه در هماهنگی باشد.

 

جنس سبد رخت چرک

پلاستیکی

  • مزایا : سبدهای پلاستیکی بسیار راحت تمیز می شوند و از نظر وزن بسیار سبک هستند. معمولا آن ها از قیمت مناسب تری برخوردارند و تمام افراد می توانند به راحتی آن ها را تهیه کنند. سبدهای پلاستیکی به دلیل تنوع در طرح و رنگ، فروش بالایی در بازار دارند و امروزه اغلب تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی آن را تولید می کنند. اگر سری به وب سایت سارینا پلاست بزنید با انواع و اقسام سبدهای پلاستیکی، حصیری و … مواجه می شوید. علاوه بر آن امکان خرید تراول ماگ، خرید انواع سطل زباله، خرید جا ادویه لیمون و … نیز امکان پذیر خواهد بود.
  • معایب : برخی از خانم های خانه معتقد هستند که سبدهای پلاستیکی نسبت به سایر متریال باید دائم تمیز شوند. زیرا به سرعت کثیف می شوند. لازم به ذکر است که بگوییم نه تنها سبدهای پلاستیکی بلکه سایر متریال نیز باید به طور مداوم شسته و تمیز شوند تا لباس ها را دچار آلودگی نکنند. برخی از لباس ها مانند لباس زیر حساسیت زیادی دارند و باید بهداشت آن ها رعایت شود.

فلزی

  • مزایا : در راهنمای خرید سبد رخت چرک باید اشاره ای به مزایای سبدهای فلزی داشته باشیم. معمولا آن ها از استیل ساخته می شوند و قادرند لباس ها را در خود پنهان کنند. این امر از پخش شدن بوی نامطبوع لباس در خانه جلوگیری می کند و معمولا از جلوه ای زیبا و جذاب برخوردارند.
  • معایب : سبدهای فلزی از نظر قیمت، گران تر از سایر جنس ها هستند. زیرا استیل و آلومینیوم به دلیل ویژگی هایی که دارند از طول عمر مفید بالاتری بهره مند هستند. شما می توانید سبدهای استیل را سالیان سال همچنان براق و جذاب در اختیار داشته باشید.

پارچه ای

  • مزایا : اگر به دنبال سبدی هستید که بتوانید آن را جمع کنید و در گوشه ای قرار دهید باید به سراغ جنس پارچه ای بروید. افرادی که در خانه های کوچک و آپارتمانی ساکن هستند معمولا با محدودیت فضا مواجه اند و سبدهای پارچه ای گزینه ای مناسب برای آن ها به شمار می رود. این جنس بسیار سبک است و حمل و نقل آن آسان می باشد.
  • معایب : تمیز کردن سبدهای پارچه ای به اندازه سبدهای پلاستیکی و فلزی آسان نیست. زیرا باید پارچه آن را از چارچوب خارج کرده و درون ماشین لباسشویی قرار دهید. سپس مدتی منتظر بمانید تا کاملا خشک شده و به طور مجدد قابل استفاده شود. از طرفی دیگر اگر این سبدها را بیش از حد پر کنید احتمال افتادن آن ها بسیار زیاد است.

حصیری

  • مزایا : در راهنمای خرید سبد رخت چرک باید بگوییم که سبدهای حصیری و چوبی جایگاه ویژه ای در میان سایر جنس ها دارند. آن ها علاوه بر زیبایی، در برابر رطوبت مقاوم اند و می توانید آن ها را در محیط های نمناک مانند حمام نگهداری کنید. طول عمر آن ها زیاد است و سال های سال در خدمت شما خواهند بود.
  • معایب : معمولا سبدهای حصیری و چوبی به مرور زمان تغییر رنگ می دهند و تمیز کردن آن ها مقداری دشوار است. بروز آسیب در بدنه و خراب شدن حصیرها ممکن است باعث پارگی لباس ها شود. به همین دلیل شیوه نگهداری از آن ها اهمیت زیادی دارد.

 

سبد لباس چرک

 

تهویه

معمولا سبدهای رخت چرک فاقد درب هستند و این امر می تواند به تهویه آن ها کمک کند. اما علاوه بر آن بهتر است بدنه سبد نیز دارای سوراخ ها و منافذی باشد که هوا در آن جریان پیدا کند. لباس هایی که مرطوب و عرق کرده هستند باید تنفس داشته باشند. در غیر این صورت علاوه بر تولید بوی نامطبوع امکان کپک زدن آن ها نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که امروزه سبدهایی تحت عنوان سبد رخت چرک به فروش می رسند که دارای چند محفظه هستند. این محفظه ها برای نگهداری لباس ها به طور تفکیک شده طراحی شده اند. شما می توانید لباس های سفید، رنگی، عرق کرده و … را در بخش های مختلف سبد قرار دهید.

 

ساختار و عملکرد

هنگامی که درباره راهنمای خرید سبد رخت چرک صحبت می کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که سبدها در انواع مختلفی از نظر ساختار تولید می شوند. برخی از آن ها به صورت ریلی و برخی دیگر به صورت چرخ دار، کابینتی و … تولید می شوند. شما باید ابتدا نیاز خود و خانواده تان را بسنجید و سپس به محل قرارگیری سبد در خانه دقت کنید. بعد از ارزیابی این موارد می توانید خرید سبد رخت چرک را موفقیت انجام دهید.