راهنمای خرید نردبان

راهنمای خرید نردبان
فهرست مطالب

این مطلب را به راهنمای خرید نردبان اختصاص داده ایم. اغلب افرادی که تمایل به خرید نردبان خانگی دارند به سراغ مدل های تاشو می روند. اما به جز نردبان تاشو می توان به سایر مدل ها از جمله ساده، تلسکوپی و … نیز اشاره کرد. استفاده از این وسیله کمک می کند تا ما بتوانیم کارهای موردنظر را در ارتفاعات خاصی انجام دهیم. هر چقدر ارتفاع نردبان بیشتر باشد کاربرد بیشتری در فضاهای باز دارد. اما اگر می خواهید از این وسیله در خانه استفاده کنید نیازی نیست به سراغ تعداد نردبان های خیلی بلند بروید. با ما همراه باشید تا راهنمای خرید نردبان را مورد بررسی قرار دهیم.

نردبان
خرید انواع نردبان با قیمت مناسب

معرفی انواع نردبان 

کسانی که به دنبال راهنمای خرید نردبان هستند باید بدانند که این وسیله در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده است. بسیاری از برندها در کنار تولید لوازم خانه و آشپزخانه مانند سطل زباله، سبد پیک نیک و … اقدام به تولید نردبان های تاشو از جنس پلاستیکی، آلومینیومی، فلزی و … نیز کرده است. جالب است بدانید که سالیانه چندین هزار نفر که از نردبان های غیر استاندارد استفاده می کنند دچار سانحه می شوند. پس مهم است که انتخاب این محصول را از برندهای معتبر و شناخته شده انجام دهید.

انواع نردبان

معمولا نردبان ها از نظر کارایی به چند دسته خانگی، صنعتی و خاص طبقه بندی می شوند و هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند.
ساده : همان طور که پیداست این نردبان ها از ساختار و ظاهری بسیار معمولی و ساده برخوردار هستند. جنس بدنه آن ها متفاوت است و در اغلب مواقع از آهن و فلز ساخته می شود. قیمت این نردبان ها بر اساس جنس و ارتفاع تعیین می شود. قطعا با افزایش ارتفاع شاهد گران تر شدن آن ها هستیم.

 

خرید نردبان ساده

 

تلسکوپی: در راهنمای خرید نردبان باید اشاره ای به مدل تلسکوپی داشته باشیم. این مدل بسیار پرفروش و محبوب است و افراد می توانند ارتفاع آن را بر اساس نیاز خود تعیین کنند. سپس از قفل ارتفاع برای تثبیت بلندی کمک بگیرند. این مدل از نردبان به دو نوع ساده و تاشو تقسیم بندی می شوند که خریداران می توانند انتخاب هر کدام را بر اساس نیاز خود انجام دهند.

 

خرید نردبان تلسکوپی

 

تاشو: معمولا از نردبان های تاشو برای مصارف خانگی کمک می گیرند. اما اغلب کارگاه ها و مراکز صنعتی نیز به سراغ این مدل می روند. نردبان های تاشو به دلیل ساختار ویژه، قابلیت باز و بسته شدن را دارند و می توان آن ها را در محیط های کم جا نیز نگهداری کرد.

 

خرید نردبان تاشو

 

در هنگام خرید نردبان به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

قفل ارتفاع

اگر قصد دارید نردبان هایی را انتخاب کنید که ارتفاع زیادی دارند باید به سراغ مدل هایی بروید که دارای قفل ارتفاع هستند. این قابلیت به شما کمک می کند تا تعادل نردبان را در ارتفاع زیاد حفظ کرده و از خطراتی مانند سقوط جلوگیری کنید. اغلب در محیط های صنعتی به نردبان های مرتفع نیاز پیدا می کنیم. اغلب افرادی که اقدام به خرید نردبان برای محیط های خانگی می کنند نردبان هایی با حداکثر 5 پله را انتخاب خواهند کرد.

سطح پلکان

از دیگر مواردی که در راهنمای خرید نردبان حائز اهمیت می باشد سطح پلکان است. سطح پله ها باید به نحوی طراحی شده باشد که شما بتوانید به راحتی پایتان را بر روی آن قرار داده و نگران از دست دادن تعادل خود، لغزش و … نباشید. توجه داشته باشید که ارتفاع استاندارد پله ها 35 سانتی متر است. از خرید نردبان هایی که از این استاندارد تجاوز کرده اند اجتناب کنید. زیرا در حین انجام کار نمی توانید به راحتی پای خود را بلند کنید و ممکن است خطرات بالقوه ای شما را تهدید کنند.

میزان استحکام

در راهنمای خرید نردبان باید اشاره ویژه ای به میزان استحکام و میزان تحمل وزن آن داشته باشیم. اگر جزو افراد سنگین وزن محسوب می شوید و قصد استفاده مکرر از نردبان را دارید باید این موضوع را جدی بگیرید. در غیر این صورت احتمال شکستگی نردبان و سقوط شما در حین انجام کار وجود دارد. جنسی را انتخاب کنید که مقاومت کافی برای تحمل وزن شما را داشته باشد.

مدل نردبان

قبلا اشاره کردیم که نردبان ها از مدل های متنوعی مانند ساده، تلسکوپی و تاشو برخوردار هستند. در حال حاضر که اغلب افراد در محیط های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند نردبان های تاشو فروش بیشتری دارند. زیرا هنگامی که آن ها را تا می کنید حجم کمی به خود اختصاص می دهند و فضا را اشغال نخواهند کرد.

 

انواع نردبان

 

جنس نردبان

شما می توانید بر اساس نیاز خود به سراغ نردبان های فایبرگلاس، پلاستیکی، چوبی، فلزی و آلومینیومی بروید. معمولا نردبان های چوبی به دلیل وزن زیاد و دشواری در حمل و نقل، فروش کمتری نسبت به سایر متریال دارند. اگر وزن متعادلی دارید پیشنهاد ما نردبان های فایبرگلاس و آلومینیومی است. اما اگر چاق هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ نردبان های فلزی و آهنی بروید. توجه داشته باشید که روکش نردبان ضدزنگ باشد تا هنگامی که آن را در فضای بیرون نگهداری می کنید دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود.

قیمت

قیمت برای بسیاری از خریداران، فاکتور مهمی محسوب می شود. اما باید توجه داشته باشید که کیفیت را فدای قیمت نکنید. قبل از خرید ابتدا نیاز خود را بسنجید و بر اساس آن یک انتخاب ایده آل داشته باشید. به طور مثال اگر شما در محیط کارگاهی و صنعتی به نردبان های مرتفع و مستحکم نیاز دارید نباید به سراغ مدل های خانگی یا بی کیفیت بروید. این امر می تواند باعث هدر دادن پول شما شود.

نحوه نگهداری ازنردبان

قبل و بعد از استفاده از نردبان، اتصالات و بخش های مختلف آن را بررسی کنید تا دچار شل شدگی نشده باشند. این موضوع در خصوص نردبان های صنعتی اهمیت بیشتری دارد.

اگر بعد از آشنایی با راهنمای خرید نردبان به این نتیجه رسیدید که باید نردبان های صنعتی را انتخاب کنید این احتمال وجود دارد که نردبان موردنظر دارای قرقره، چرخ، پولی، قفل و … باشد. این بخش ها باید هر چند وقت یکبار روغن کاری و روانکاری شوند.
تمیز کردن نردبان بعد از هر بار استفاده باعث کاهش استهلاک و افزایش طول عمر آن می شود.