شلف داخل کابینت چیست ؟

شلف داخل کابینت چیست  ؟
فهرست مطالب

منظور از شلف داخل کابینت چیست ؟ شلف یا راف کابینت ابزاری مدرن است که به شما اجازه می دهد فضای داخل کابینت را به چند طبقه تقسیم کنید. این کار به شما کمک می کند تا سازماندهی ظروف را راحت تر انجام داده و علاوه بر بهینه سازی فضای کابینت، از قراردادن ظروف درون یکدیگر و احتمال شکستگی آن ها جلوگیری کنید. با ما همراه باشید به طور کامل و جامع بگوییم که شلف داخل کابینت چیست ؟

خرید انواع راف کابینت با قیمت مناسب

راف کابینت

کاربرد شلف داخل کابینت چیست ؟ اگر جزو آن دسته از خانم های خانه داری هستید که مرتب بودن ظروف برایتان مهم است پیشنهاد می کنیم از شلف های کابینتی استفاده کنید. این شلف ها کمک می کنند تا فضای داخل کابینت به چند طبقه یا چند قسمت تقسیم شود و شما بتوانید چیدمان ظروف را بهتر انجام دهید. قطعا کابینت های شلوغ و پر از ازدحام زمان زیادی از ما می گیرد و ما نمی توانیم به راحتی ظروف مورد نظر خود را پیدا کنیم. شلف ها علاوه بر تولید در جنس های مختلف، در اشکال گوناگون نیز ساخته می شوند که شما می توانید آن ها را در کابینت های معمولی، کابینت گوشه، کشو و … قرار دهید.

انواع شلف داخل کابینت چیست ؟

شلف فلزی

شلف های فلزی از نظر مقاومت و قیمت نسبت به متریالی همچون چوب و پلاستیک وضعیت بهتری دارند. آن ها در سایزها و مدل های مختلفی ساخته می شوند و به راحتی درون همه کابینت ها قابل جایگذاری هستند. این شلف ها در انواع دو طبقه و سه طبقه تولید می شوند که انتخاب هر کدام از آن ها بر اساس نیاز، سلیقه، بودجه و ارتفاع کابینت شما خواهد بود.

شما می توانید با خیال راحت ظروف سنگین همچون قابلمه را نیز بر روی شلف های فلزی قرار دهید و هیچ گونه نگرانی از بابت خرابی یا شکستگی آن ها نداشته باشید. شلف های فلزی به دلیل نوع طراحی، فضای مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید علاوه بر قرارگیری ظروف غذاخوری، فنجان ها و لیوان ها را نیز بر روی آن قرار دهید.

 

شلف فلزی

 

شلف چوبی

معمولا چوب جزو متریال گران قیمت به شمار می رود و شلف های چوبی نیز در مقایسه با شلف های فلزی و پلاستیکی قیمت بالاتری دارند. در اغلب اوقات انتخاب و خرید آن ها مقرون به صرفه نمی باشد. اما اگر به دنبال زیبایی هستید و محدودیتی در بودجه ندارید می توانید آن ها را انتخاب کنید. امروزه علاوه بر خرید شلف های چوبی آماده، می توانید سفارش ساخت آن ها را به نجاری ها نیز بدهید. البته بهتر است قبل از هر اقدامی، کابینت را به طور دقیق اندازه گیری کنید و ارتفاع آن را یادداشت کنید. شلف های چوبی علاوه بر زیبایی، از مقاومت قابل قبولی نیز برخوردار هستند اما پیشنهاد می کنیم ظروف خیلی سنگین را بر روی آن ها قرار ندهید. در اغلب مواقع این شلف ها گزینه مناسبی برای چیدمان جا ادویه، تخته برش، سینی و … می باشند.

 

شلف چوبی

 

شلف ‌پلاستیکی

ویژگی های شلف داخل کابینت چیست ؟ شلف های پلاستیکی از دیگر شلف های کابینتی محسوب می شوند که بسیار سبک هستند و طبیعتا ارزان قیمت تر می باشند. بهتر است ظروف سنگین را بر روی آن قرار ندهید و در صورتی که می خواهید از شلف ها برای نظم دادن به ظروفی مانند قابلمه استفاده کنید به سراغ شلف های فلزی بروید.

 

شلف پلاستیکی

 

انواع راف کابینت از نظر کارایی

شلف کف کابینتی: متداول ترین شلفی که تاکنون شاهد بوده ایم شلف هایی هستند که به صورت دو طبقه یا سه طبقه ساخته می شوند و معمولا بر روی کف کابینت قرار داده می شود. جالب است بدانید که این شلف ها قابل قرارگیری در کنار سینک نیز می باشند و می توان از آن برای خشک کردن ظروفی مانند لیوان، فنجان، نعلبکی و … استفاده کرد.

 

شلف کف کابینتی

 

شلف آویزی: از دیگر شلف هایی که در آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند شلف های آویزی هستند. این وسیله کمک می کند تا از فضای بالای کابینت که معمولا بدون استفاده می باشد بهره بگیرید. این شلف ها برای آویزان کردن لیوان ها گزینه مناسبی هستند.

 

شلف آویزی

 

شلف مخصوص کاسه و دیس : در تمام آشپزخانه ها کاسه و دیس های بزرگ وجود دارد که نگهداری آن ها در برخی از مواقع با چالش هایی همراه است. متاسفانه اغلب این ظروف درون یکدیگر قرار می گیرند و استفاده از آن ها را با مشکلات زیادی مواجه می کند. در حال حاضر استندهایی طراحی و تولید شده که برای نگهداری ظروف بزرگ مناسب هستند. معمولا آن ها دارای پایه های ردیفی هستند و دسترسی شما را به ظروف آسان می کنند.

دلیل استفاده از شلف داخل کابینت چیست ؟

اکنون که به خوبی می دانیم شلف داخل کابینت چیست باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا در اغلب آشپزخانه ها از این وسیله استفاده می شود؟ آشپزخانه های امروزی نسبت به گذشته کوچک تر شده اند و فضای زیادی در اختیار افراد قرار نمی دهند. طبیعی است که نگهداری تمام ظروف در کابینت ها با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

از زمانی که شلف یا راف کابینتی تولید شده خانم های خانه دار از آن ها برای نگهداری بهتر ظروف استفاده می کنند. زیرا قراردادن ظروف شکستگی درون یکدیگر باعث آسیب های احتمالی به آن ها خواهد شد. همچنین اگر از قابلمه های روکش دار مانند تفلون یا گرانیت استفاده می کنید احتمال ایجاد خط و خش بر روی روکش آن ها وجود دارد.