معرفی انواع آبچکان

معرفی انواع آبچکان
فهرست مطالب

معرفی انواع آبچکان از نظر مدل و جنس حائز اهمیت است. آبچکان از نظر مدل شامل داخل کابینتی، دیواری، رومیزی، پنجره ای، ریلی و …. می باشد و از نظر جنس به پلاستیکی، فلزی، استیل و چوبی تقسیم بندی می شود. در آشپزخانه لوازم مختلفی وجود دارد که برخی از آن ها کاربردی و برخی دیگر کاربرد چندانی ندارند. اما آبچکان جزو لوازمی محسوب می شود که اگر در آشپزخانه وجود نداشته باشد مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. در این مطلب به معرفی انواع آبچکان می پردازیم.

راهنمای خرید آبچکان
خرید انواع آبچکان با قیمت مناسب

انواع آبچکان

در معرفی انواع آبچکان باید اشاره ای به مدل های گوناگون آن داشته باشیم. این روزها که اغلب افراد در فضاهای کوچک زندگی می کنند باید از لوازمی استفاده کنند که علی رغم ابعاد کوچک، کارایی زیادی داشته باشند. آبچکان یا جا ظرفی جزو این وسایل است. اگر نگاهی به لوازم موجود در آشپزخانه بیندازید به خوبی می بینید که برخی از آنها کارآمد و برخی دیگر فاقد کارایی هستند. اما جاظرفی جزو آن دسته از لوازمی است که کارایی آن اثبات شده و درصورت عدم وجود، مشکلات زیادی در خشک کردن ظروف به وجود می آید.

خرید لوازم آشپزخانه

خوشبختانه برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع وسایل آشپزخانه فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها ایده و خلاقیت منحصر به فردی در طراحی به خرج داده اند و سبب شده اند تا این وسیله از حداکثر کارایی برخوردار باشد. به طور مثال آبچکان های قدیمی صرفا وسیله ای برای قرار دادن بشقاب ها و لیوان ها بودند. اما امروزه بخش های متعددی به آن افزوده شده که شما می توانید انواع قاشق، چنگال، کارد، لوازم شستشو از جمله اسکاچ و … را در آن قرار دهید. همچنین محل قراردادن لیوان ها از تنوع زیادی برخوردار است و طراحی این بخش بسیار منحصر به فرد می باشد.

آبچکان داخل کابینت

در معرفی انواع آبچکان باید اول به سراغ مدل داخل کابینتی برویم. همان طور که از نام این جاظرفی پیداست درون کابینت تعبیه می شود و به عبارتی دیگر می توان گفت که توکار است. این مدل زمانی کاربرد دارد که فضای کافی در آشپزخانه شما وجود دارد و می خواهید با تعبیه این جاظرفی در میان کابینت، ظروف را از معرض دید پنهان کنید و محیطی منظم و مرتب را به نمایش درآورید.
این نوع از جاظرفی دست و پاگیر نیست و دسترسی خوبی به ظروف ایجاد می کند. معمولا یونیت آن در کابینتی تعبیه می شود که درست بالای سینک نصب شده است. پس می توان به این نتیجه رسید که اگر سینک شما در مکانی از جمله کانتر، جزیره و … نصب شده است نمی توانید از این جاظرفی استفاده کنید. زیرا کابینتی در بالای سینک وجود ندارد.

خرید لوازم آشپزخانه

آبچکان های داخلی کابینتی در سایزهایی از جمله 80، 90 و 100 سانتی متر ساخته می شوند که نشان دهنده اندازه کابینت است. قبل از خرید این نوع از جاظرفی باید ابعاد کابینت را اندازه گیری کنید و بر اساس آن انتخاب خود را انجام دهید. بهتر است که طول واقعی آبچکان 2 الی 3 سانتی متر از کابینت کوچک تر باشد. علاوه بر آن این جاظرفی می تواند در کابینت های فلزی و MDF نیز نصب شود. کابینت های فلزی دارای لبه برای نگهداری جاظرفی هستند. اما در کابینت های MDF از پایه های نگهدارنده استفاده می شود.

آبچکان داخل پنجره

هنگامی که در اطراف سینک فضای کافی برای نصب جاظرفی وجود ندارد باید به سراغ مدل هایی از جمله داخل پنجره ای بروید. در معرفی انواع آبچکان باید به سراغ این مدل جذاب و زیبا نیز اشاره کنیم. این مدل از یک میله فلزی سرتاسری برخوردار است که به دو طرف دیواره پنجره نصب می شود. جالب است بدانید که استفاده از این آبچکان کمک می کند تا به کمک هوای بیرون، ظروف سریع تر خشک شوند.

خرید انواع آبچکان

آبچکان آویز یا دیواری

اگر فضای آشپزخانه به قدری کوچک است که نمی توانید از مدل های فوق استفاده کنید باید به سراغ آبچکان های دیواری یا آویزی بروید. این جاظرفی ها که در سایزهای متنوعی تولید می شوند هیچ فضایی از آشپزخانه اشغال نمی کنند و به دیوار یا مکان دیگری آویزان می شوند. بهترین مکان برای نصب آن ها دیواری بالای کانتر یا دیوار بالای سینک است. نصب آن ها بسیار ساده است و تنها به پیچ و رولپلاک نیاز دارید. توجه داشته باشید که نصب آن ها باید توسط پیچ و رولپلاک های بزرگ انجام شود تا در صورت سنگین شدن، سقوط نکنند. امروزه طراحی و تولید این جاظرفی ها در زیباترین حالت ممکن انجام می شود و می تواند محیط آشپزخانه را زیباتر کند.

خرید انواع لوازم فلزی

آبچکان ریلی داخل کابینت

در معرفی انواع آبچکان باید اشاره ای به یکی از مدل های جذاب یعنی آبچکان های ریلی داشته باشیم. معمولا زمانی که امکان نصب هیچ کدام از مدل های فوق وجود نداشته باشد به سراغ این مدل می رویم. جاظرفی های ریلی درون کابینت های پایینی نصب می شوند از یک سینی در زیر آن برای جمع آوری آب استفاده می شود.
آبچکان های ریلی بر خلاف آبچکان های داخل کابینتی ثابت نیستند بلکه روی یک ریل نصب می شوند و می توانید آن ها را به راحتی همانند یک کشو حرکت دهید. مهم ترین ویژگی و مزیت این جاظرفی ها، حالت مخفی و ظرفیت زیاد آن هاست.

انواع آبچکان داخل کابینت

آبچکان رومیزی

آبچکان های رومیزی از نظر مدل و جنس بسیار متنوع هستند. این جاظرفی ها در آشپزخانه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که در بالای سینک آن ها هیچ کابینتی برای تعبیه آبچکان وجود ندارد. این مدل بر روی سینک ظرفشویی قرار داده می شود و علاوه بر دسترسی عالی به ظروف، باعث ریختن آب آن ها درون سینک نیز می شود. توجه داشته باشید که آبچکان های رومیزی مقداری از فضای آشپزخانه شما را اشغال می کنند. جاظرفی های رومیزی معمولا ابعاد کوچکی دارند و می توان گفت که برای خانواده های کم جمعیت مناسب تر هستند.

خرید انواع آبچکان رومیزی

هم اکنون که به معرفی انواع آبچکان پرداختیم و به شما کمک کردیم تا بهترین مدل را انتخاب کنید نوبت به این می رسد که به اهمیت جنس آبچکان نیز اشاره کنیم. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که آبچکان های استیل جزو بهترین محصولات به شمار می روند. زیرا کاملا ضدزنگ هستند و هیچ مشکلی از بابت ارتباط مداوم با آب ندارند. آبچکان هایی از جنس پلاستیک فشرده و روکش های ضدزنگ در رتبه های بعدی قرار می گیرند.