معرفی انواع سبد رخت

معرفی انواع سبد رخت
فهرست مطالب

معرفی انواع سبد رخت

در معرفی انواع سبد رخت باید تقسیم بندی های مختلفی انجام داده و هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. سبد رخت جزو آن دسته از لوازمی است که حضور آن در اتاق خواب، حمام یا اتاق رختشویی ضروری به نظر می رسد. قطعا هیچ فردی تمایل ندارد لباس های چرک خود را به گوشه ای پرتاب کند یا آن ها را بر روی زمین بیندازد. به همین دلیل این مطلب را به معرفی انواع سبد رخت اختصاص دادیم تا شما بتوانید اطلاعات کاملی در این زمینه بدست آورید.

خرید انواع سبد رخت چرک

سبد رخت

در معرفی انواع سبد رخت باید ابتدا اشاره ای به کاربرد آن داشته باشیم. اگر قصد دارید این وسیله را برای جمع آوری لباس های چرک تهیه کنید باید به سراغ مدلی بروید که قابل حمل، قابل شستشو و بادوام باشد. زیرا سبد رخت باید همیشه شسته شود تا بوی نامطبوعی به خود نگیرد. همچنین وجود سوراخ ها و منافذ متعدد بر روی این سبد از دیگر نکاتی است که در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. امروزه سبدهای رخت در انواع حصیری، پلاستیکی، فلزی، چوبی ساخته می شوند و ساختار آن ها چرخ دار، ریلی  وثابت است. در هنگام انتخاب این کالا باید ابتدا محل قرارگیری آن را در خانه مورد ارزیابی قرار دهید. اگر در محیطی کوچک زندگی می کنید و خانواده کم جمعیتی دارید باید به سراغ ابعاد کوچک تر آن بروید.

معرفی انواع سبد رخت چرک

سبدهای حصیری

سبدهای حصیری جزو قدیمی ترین مدل های سبد می باشند که بعد از سالیان طولانی هنوز هم کارآیی خود را دارند. در زمان های قدیم از برگ درخت نخل برای بافت سبدهای حصیری استفاده می شد. اما امروزه از متریال شیمیایی برای افزایش دوام و مقاومت آن ها کمک گرفته می شود. سبدهای حصیری بسیار سبک هستند و مهم ترین ویژگی آن ها، استحکام شان است. شما می توانید چند کیلو لباس را با خیال راحت در آن قرار دهید و نگران خرابی آن نباشید. بافت حصیری به دلیل ساختاری که دارد تهویه مناسبی ایجاد می کند و هوا به راحتی در آن به گردش در می آید.

معرفی انواع سبد رخت

همان طور که می دانید لباس های چرک معمولا آلوده هستند و یا به دلیل تعریق درون سبد انداخته شده اند. اگر سبدی را انتخاب کنید که قابلیت تهویه نداشته باشد در مدتی کوتاه شاهد انتشار بوی نامطلوب از سبد خواهید بود. پس از آنکه به معرفی انواع سبد رخت از نوع حصیری پرداختیم باید به این نکته اشاره کنیم که بهتر است سبدهای حصیری را در محیط های مرطوب قرار ندهید. زیرا مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارند و ممکن است به مرور زمان رنگ زیبای آن ها دستخوش تغییر شود.

سبدهای پلاستیکی

سبدهای پلاستیکی بسیار سبک هستند و به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ آن ها وجود دارد به خوبی با دکوراسیون حمام، اتاق خواب، اتاق رختشویی و … ست می شوند. علاوه بر آن می توان گفت که نگهداری از این سبدها بسیار آسان است و به راحتی نیز شسته می شوند. سبدهای پلاستیکی گرد، از تسمه های افقی و عمودی برای تهویه برخوردارند. معمولا دسته هایی که برای آن ها تعبیه می شود منعطف هستند و جابجایی آن ها را با سهولت همراه می کند.

انواع سبد رخت

به طور کلی فرآیندی که برای تولید سبد رخت پلاستیکی گرد طی می شود سبب شده که قیمت نهایی آن ارزان تر شود وهمه افراد بتوانند آن را خریداری کنند. خرید این سبد از فروشگاه های حضوری و اینترنتی از جمله فروشگاه سارینا پلاستیک فراهم است. در این وب سایت می تواند سایر لوازم پلاستیکی آشپزخانه از جمله انواع سطل زباله، خرید تراول ماگ، خرید جا ادویه لیمون و … را انجام دهید. این وب سایت در زمینه عمده فروشی فعالیت می کند و محصولات خود را با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

سبدهای چوبی

در معرفی انواع سبد رخت باید اشاره ای به سبدهای چوبی یا فانتزی داشته باشیم. این سبدها که از نظر ظاهری بسیار زیبا و جذاب هستند اغلب کاربرد فانتزی دارند و توصیه می کنیم در نگهداری و مراقبت از آن ها کوشا باشید. سبدهای چوبی به هیچ عنوان نباید در معرض رطوبت و نم قرار بگیرند. زیرا امکان باد کردن و از بین رفتن زیبایی آن ها وجود دارد.

سبد رخت

ویژگی های سبد رخت ایده آل !

  • قابلیت حمل : معمولا سبدهای رخت همواره پر از لباس هستند و برای آنکه آن ها را در ماشین لباسشویی قراردهید باید سبد را حمل کنید. به همین دلیل اغلب سبدهای رخت دارای دسته هستند. جالب است بدانید که در سال های اخیر، به منظور ایجاد رفاه در خریداران، سبدهایی طراحی شده اند که دارای چرخ هستند و حرکت آسانی دارند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی امکان حمل سبد را ندارید می توانید به سراغ نوع ریل دار آن بروید.
  • محفظه یا کیسه های جداکننده : معمولا لباس های سفید و رنگی را به طور همزمان با یکدیگر نمی شویند. زیرا احتمال رنگی شدن لباس های سفید وجود دارد. اگر عادت به استفاده از لباس های رنگ روشن دارید بهتر است سبدی را خریداری کنید که از محفظه های مختلف برای نگهداری لباس برخوردار است. همچنین جداسازی لباس هایی که بافت بسیار ظریفی دارند نیز ضروری می باشد.
  • ابعاد و ظرفیت : مدل های استانداردی که در بازار وجود دارند از ظرفیت 50 لیتری برخوردار هستند و می توان گفت که برای یک خانواده 3 نفره مناسب اند. مدل دیگر نیز در ظرفیت های متنوع تولید می شوند که برای افراد مجرد، خانواده های پرجمعیت و … گزینه ایده آلی به شمار می آیند.