کاربرد شلف در آشپزخانه

کاربرد شلف در آشپزخانه
فهرست مطالب

کاربرد شلف در آشپزخانه بر اساس مدل و نوع آن است. این روزها شلف ها کاربردهای زیادی پیدا کرده اند و در تمام مکان ها قابل استفاده هستند. یکی از متداول ترین شلف ها در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند در بهینه سازی فضا به ما کمک کنند. برای آشنایی با کاربرد شلف در آشپزخانه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خرید انواع راف کابینت با قیمت مناسب

شلف آشپزخانه چیست؟

کمتر کسی وجود دارد که با کاربرد شلف در آشپزخانه آشنا نباشد. شلف ها از کاربردی ترین المان هایی هستند که در عین سادگی، تاثیر شگرفی در بهینه سازی فضا، زیباسازی و … دارند. خصوصا آشپزخانه که یکی از مکان های مورد علاقه خانم های خانه دار است! شلف ها در انواع مختلفی وجود دارند که یکی از متداول ترین آن ها راف کابینت می باشد. این راف ها با قرارگیری در فضای داخلی کابینت می توانند آن را به چند قسمت یا چند طبقه تقسیم کنند.

در واقع می توان گفت که شلف ها نوعی طاقچه هستند که در مکان های مختلف قابل نصب می باشند و هیچ محدودیتی در نصب آن ها در نقاط مختلف خانه وجود ندارد. این محصول کاربردی و زیبا در مدل ها، جنس ها و طرح های گوناگونی ساخته می شود. از آنجایی که کاربرد شلف در آشپزخانه بیشتر از سایر نقاط خانه می باشد تصمیم داریم ادامه مطلب را به این موضوع اختصاص دهیم.

ویژگی شلف آشپزخانه

اگر می خواهید از کاربرد شلف در آشپزخانه برخوردار شوید باید ابتدا با ویژگی های بهترین شلف آشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید.

  • شلف هایی که در این فضا مورد استفاده قرار می گیرند باید از ضخامت کافی برخوردار باشند. زیرا اغلب ظروف و وسایل آشپزخانه از وزن زیادی برخوردار هستند و باید بر روی شلف هایی قرار بگیرند که مقاوم اند.
  • آشپزخانه یکی از فضاهایی است که باید همیشه بهداشت و تمیزی آن رعایت شود. به همین دلیل اغلب وسایل موجود در آن مورد شستشو قرار می گیرند. شلف آشپزخانه نیز باید از جنسی باشد که به راحتی تمیز و شسته شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به سراغ شلف های آسیب پذیر مانند چوبی نروید و بهترین گزینه برای شما شلف فلزی و استیل است که کاملا ضدزنگ می باشند.
  • اگر می خواهید از کاربرد شلف در آشپزخانه بهره مند شوید باید مدل چند طبقه آن را انتخاب کنید تا بتوانید لوازم بیشتری بر روی آن جایگذاری کنید. بهترین شلف ها در انواع دو طبقه و سه طبقه تولید می شوند.
  • خرید شلف هایی که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند مقرون به صرفه تر خواهد بود. زیرا سال های سال در اختیار شما خواهند ماند و هیچ آسیبی متوجه آن ها نخواهد بود.
  • توجه داشته باشید که مهم ترین ویژگی شلف آشپزخانه، ایجاد نظم در محیط و تغییر دکوراسیون آشپزخانه است. پس به زیبایی و کاربرد آن به طور همزمان توجه نشان دهید.

کاربرد شلف در بخش های مختلف آشپزخانه

اطراف پنجره

بسیاری از خانم های خانه دار به آشپزخانه هایی علاقه مند هستند که پنجره در آن ها قرار داشته باشد. زیرا از نور طبیعی بهره مند می شوند. وجود نور در اطراف پنجره سبب می شود تا قراردادن شلف در آن جا کاربرد زیادی داشته باشد. شما می توانید بر اساس نیاز یا سلیقه خود از ظروف تزئینی، گلدان و … بر روی شلف استفاده کنید و به زیبایی هر چه بیشتر این فضا کمک کنید.

شلف اطراف آشپزخانه

اطراف هود

از آنجایی که محل قرارگیری هود، در بالای گاز است می توانید وسایل مختلفی همچون سرویس جا ادویه ای را بر روی شلف قرار دهید. نصب شلف در اطراف هود باعث افزایش زیبایی آشپزخانه نیز می شود و یک دکوراسیون حرفه ای را ایجاد می کند دیگر کاربرد شلف در آشپزخانه قرار دادن لوازم مورد نیاز برای آشپزی از جمله انواع کفگیر، ملاقه و … می باشد.

شلف اطراف هود آشپزخانه

فضاهای ناقص

همان طور که می دانید در خانه و آشپزخانه، فضاهایی وجود دارند که اصطلاحا فضای مرده نامیده می شوند. زیرا هیچ استفاده ای ندارند. کاربرد راف در آشپزخانه این است که می توانید از این فضاها به شکل احسن استفاده کنید و آن ها را با وسایل مورد نیاز پر کنید. قطعا اگر این فضا در معرض دید باشد به زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه کمک خواهد کرد.

شلف در فضاهای ناقص آشپزخانه

داخل کابینت

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که مهم ترین کاربرد شلف در آشپزخانه ، برای بهینه سازی فضای داخل کابینت است. کابینت ها به دلیل ارتفاعی که دارند، از بخش های بلااستفاده زیادی برخوردار هستند که شما می توانید با قراردادن شلف های دو طبقه، از این فضا به نفع خود استفاده کنید. اگر می خواهید ظروف سنگین مانند قابلمه ها را بر روی شلف های کابینتی قرار دهید پیشنهاد می کنیم به سراغ جنس فلزی یا استیل آن ها بروید.

شلف داخل کابینت آشپزخانه

بالای جزیره

شلف ها هیچ محدودیتی در نصب و استفاده ندارند. اگر آشپزخانه شما دارای جزیره است می توانید یک شلف زیبا در بالای آن قرار دهید تا علاوه بر قراردادن لوازم مورد نیاز، از گل و گیاهان زیبا نیز بر روی آن استفاده کنید.

شلف بالای جزیره

شلف ها در جنس های مختلفی ساخته می شوند که برخی از آن ها از استحکام بیشتری برخوردارند. اگر می خواهید از شلف ها برای تزئین فضا استفاده کنید می توانید به سراغ مدل های فانتزی و چوبی آن ها بروید. اما اگر می خواهید آن ها برای نگهداری ظروف مورد استفاده قرار دهید باید به سراغ مدل های مقاوم تر مانند فلزی یا استیل بروید.