سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی ؟ کدام بهتر است؟

سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی ؟ کدام بهتر است؟

خانم های خانه دار تمایل دارند با استفاده از سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی ، رنگ و جذابیت بیشتری به سفره ببخشند. اما سوالی که در این بخش مطرح می شود این است که تفاوت این دو محصول در چیست؟ آیا این موضوع درست است که سبدهای حصیری از نظر بهداشتی، سالم تر هستند؟ در این مطلب به بررسی زوایای مختلف این پرسش خواهیم پرداخت.

سبد حصیری یا پلاستیکی

اگر این سوال در ذهن شما مطرح است که ” سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی ؟ کدام یک گزینه بهتری است؟” باید بگوییم که تحقیقات نشان داده محصولات حصیری از نظر بهداشتی، سالم تر هستند و در مقایسه با محصولات پلاستیکی در جایگاه بالاتری قرار دارند. اما نکته ای که وجود دارد این است که محصولات پلاستیکی در برابر مواد غذایی داغ، واکنشی منفی از خود نشان می دهند. اما سبزیجات جزو خوراکی های سرد هستند و نمی توان گفت که استفاده از سبدهای پلاستیکی منع بهداشتی دارد. در نهایت به این نتیجه می رسیم که انتخاب هر کدام از این سبدها ارتباط مستقیمی به سلیقه و نظر شما دارد. البته نمی توان قیمت را نادیده گرفت. سبد سبزی حصیری مقداری گران تر هستند اما از نظر زیبایی بسیار چشمگیر می باشند.

سبد سبزی

اگر سبزیجات به درستی نگهداری نشوند به سرعت خراب و پژمرده خواهند شد. سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی به نحوی طراحی می شوند که باعث جریان هوا درون خود شوند و بتوانند این خوراکی خوشمزه و پرخاصیت را تازه نگه دارند. برخی از افراد به سراغ سبدهای حصیری نمی روند. زیرا تصور می کنند که تمیز کردن آن ها کار دشواری است. در حالی که این تصور نباید مانع از انتخاب آن ها شود. سبدهای حصیری همانند سبدهای پلاستیکی به راحتی شسته می شوند.

مقایسه سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی

  • سبد حصیری: همان طور که قبلا اشاره شد، سبدهای حصیری به دلیل ساختار ویژه ای که دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما این موضوع باعث نمی شود که افراد تمایلی به خرید آن ها نداشته باشند. سبدهای حصیری به مراقبت های بیشتری نیاز دارند و در صورتی که به این موضوع اهمیت ندهید شاهد شکننده شدن و از بین رفتن آن ها در طول زمان خواهید بود. سبدهای حصیری جلوه زیباتری دارند و قطعا انتخاب بهتری برای پذیرایی از مهمان محسوب می شوند. نکته ای که در خصوص نگهداری از آن ها وجود دارد این است که به هیچ عنوان برای شستشوی آن ها از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید و این کار را به طور دستی انجام دهید.
  • سبد پلاستیکی: سبدهای پلاستیکی وزن کمتری نسبت به سبدهای حصیری دارند و از مواد شیمیایی ساخته می شوند. قیمت آن ها ارزان تر است و نیازی به مراقبت های ویژه ندارند. شستشوی آن ها در ماشین ظرفشویی امکان پذیر است. اما باید توجه کنید که از دمای بالای آب استفاده نشود. سبدهای پلاستیکی بسیار ارزان هستند و می توانند گزینه ای مقرون به صرفه برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه باشند. اما جلوه چندان زیبایی برای پذیرایی از مهمانان و مراسمات لوکس ندارند.

روش نگهداری و شستشوی سبد حصیری و پلاستیکی

  • به هیچ عنوان سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی را در محیط های مرطوب نگهداری نکنید. زیرا محیط را برای رشد میکروب ها و باکتری ها را فراهم می کنند. بهترین مکان، یخچال است.
  • بسیاری از خانم های خانه دار از ابعاد بزرگ سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی ، به عنوان سبد نان استفاده می کنند. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید باید مراقب باشید که آن را درون کیسه نایلونی، محیط مرطوب، خیلی سرد یا خیلی گرم قرار ندهید.
  • بهتر است سبد سبزی را ضدعفونی نکنید. زیرا احتمال تیره شدن رنگ آن ها وجود دارد. این موضوع در خصوص سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی صدق می کند. هر چقدر رنگ آن ها روشن تر باشد، باعث تیره تر شدن آن ها خواهد شد و زیبایی خود را از دست می دهند.
  • اگر بعد از خالی شدن سبد، متوجه شدید که باقی مانده سبزی درون آن گیر کرده است از یک مسواک برای پاکسازی آن استفاده کنید. این نکته راجع به سبدهای حصیری اهمیت بیشتری دارد. زیرا احتمال تشکیل کپک را افزایش می دهد. به طور کلی سبدهای حصیری به دلیل ساختاری که دارند به مراقبت های بیشتری نیازمند هستند.
  • بعد از آنکه سبدهای پلاستیکی و حصیری را شستید آن ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.
  • بهتر است سبدهای حصیری را درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا حساس تر هستند. اما شستشوی سبدهای پلاستیکی درون ماشین ظرفشویی بلامانع است.
  • سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی را در مجاورت اجاق گاز و حرارت قرار ندهید. متریال آن ها به سرعت آب می شوند و احتمال آتش سوزی تقویت می شود.

سبد سبزی

 نکات مهم در هنگام خرید انواع سبد سبزی

سبد سبزی علاوه بر حصیری و پلاستیکی در جنس های دیگری همچون چوبی، پارچه ای و … نیز تولید می شوند. اما مدل های مذکور، از فروش و محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. در هنگام خرید آن ها به موارد زیر توجه کنید:

  • اندازه و وزن: در هنگام خرید، ابعاد میزناهارخوری یا سفره را در نظر بگیرید. هر چقدر میز کوچک تر باشد باید از سبدهای کوچک تری استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال سبدهای سبک تر هستید پیشنهاد ما سبدهای پلاستیکی است. جنس حصیری از وزن بالاتری برخوردار می باشد.
  • داشتن یا نداشتن درب: امروزه سبدهایی طراحی شده اند که دارای درب هستند و این موضوع کمک می کند تا با قرار دادن آن ها در هوای آزاد، نگران آلوده شدن سبزی ها نباشیم. مدل های درب دار قیمت بالاتری دارند.
  • دسته دار بودن یا نبودن: این انتخاب شماست که در هنگام حمل سبد سبزی، بخواهید از دسته آن استفاده کنید یا خیر. معمولا سبدهایی که سایز بزرگ تری دارند از دسته برخوردار هستند.

برای خرید انواع سبد سبزی حصیری یا پلاستیکی می توانید به وب سایت فروشگاهی سارینا پلاستیک مراجعه کنید و از تنوع محصولات آن لذت ببرید.