طی ماکارونی چیست ؟

طی ماکارونی چیست ؟
فهرست مطالب

طی ماکارونی چیست ؟

طی ماکارونی چیست و دلیل نامگذاری آن چه می باشد؟ اگر تاکنون طی یا حوله ماکارونی را دیده باشید به خوبی می دانید که شکل ظاهری آن شباهت زیادی با دانه های پاستا یا ماکارونی دارد و به همین دلیل طی ماکارونی نامیده می شود. بر اساس تجریبات خانم های خانه دار، این طی جزو بهترین ابزارهای نظافتی محسوب می شود و به دلیل قدرت جذب بالا، می تواند سطوح مورد نظر را برق بیندازد.

طی ماکارونی چیست؟
خرید طی ماکارونی با جنس عالی

بهترین ابزار نظافت سطوح

نام دیگر طی ماکارونی چیست ؟ طی ماکارونی یا طی میکروفایبر کاملا شبیه به دانه های پاستا یا ماکارونی می باشد و رشته های کوتاهی که بر روی پارچه آن قرار دارد کاملا رطوبت و آلودگی ها را به خود جذب می کند و سطوح مورد نظر را برق می اندازد. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که خانم های خانه دار، طی های ماکارونی را بهترین وسیله برای نظافت و جذب رطوبت می دانند و از این وسیله برای نظافت کفپوش، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و … استفاده می کنند. قطعا عملکرد این طی در مقایسه با پارچه های قدیمی، حوله کاغذی، حوله معمولی و … بهتر است.

طی ماکارونی

مواد تشکیل دهنده پارچه ماکارونی

پارچه ماکارونی از الیاف میکروفایبر که جزو الیاف بسیار ریز می باشند ساخته می شود. میزان نرمی و لطافت این الیاف بسیار زیاد است، در حدی که می توانید لطافت آن را با پارچه های ابریشمی مقایسه کنید. جالب است بدانید که میکروفایبر از یک رشته ابریشم هم کوچک تر است و این موضوع کمک می کند تا میزان تراکم آن افزایش پیدا کند. معمولا پارچه های میکروفایبر از ترکیب پلی استر، پلی آمید یا نایلون بدست می آیند و تمام آن ها از جنس پلاستیک هستند. ترکیب پلی استر و پلی آمید به نحوی انجام می شود که باعث تشکیل الیاف میکروفایبر می شود.

عملکرد طی ماکارونی

اکنون که به خوبی متوجه شدیم ساختار پارچه و طی ماکارونی چیست نوبت به این می رسد که عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید سطح زمین، کابینت، کانتر آشپزخانه و … را با یک پارچه نخی تمیز یا خشک کنید؟ قطعا بعد از انجام این کار، هنوز ردی از رطوبت بر روی سطوح باقی می ماند و نمی توان گفت که کاملا خشک شده است. این موضوع زمانی ایجاد می شود که شما از پارچه های معمولی برای خشک کردن استفاده کنید. در حالی که این مشکل توسط طی ماکارونی کاملا حل می شود. طی ماکارونی کاملا جاذب است و قدرت جذب رطوبت بسیار بالایی دارد. این رطوبت می تواند شامل آب، روغن، چربی و … باشد.
از دیگر ویژگی های مثبت طی ماکارونی این است که کاملا بدون پرز است. هنگامی که شما از آن برای تمیز کردن سطوح استفاده می کنید هیچ پرزی از خود برجای نمی گذارد و به دلیل نرمی بیش از حد، هیچ گونه خط و خراشی نیز ایجاد نخواهد کرد. توجه داشته باشید که پارچه های ماکارونی یا میکروفایبر از خاصیت تخلخل برخوردار هستند و این امر کمک می کند تا میزان جذب و سرعت خشک شدن آن ها افزایش چشمگیری پیدا کند و نسبت به سایر پارچه ها سریع تر خشک شود.

طی ماکارونی چیست

کاربرد طی ماکارونی چیست ؟

طی دارای انواع مختلفی است که یکی از آن ها طی ماکارونی می باشد. این وسیله نظافتی کار خانم های خانه دار را در امر نظافت آسان کرده و به آن ها کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن ، تمیزکاری سطوح مختلف را انجام دهند. اما سوالی که در این بخش مطرح می کنیم و به پاسخ آن می پردازیم این است که چه سطوحی را می توان با استفاده از این طی تمیز کرد؟ آیا کاربرد آن صرفا در محیط آشپزخانه است؟ قطعا خیر!

  • شما عزیزان می توانید به کمک طی ماکارونی، بدنه خودرو را نیز تمیز یا خشک کنید و هر گونه لکه و آلودگی را از روی آن پاکسازی کنید.
  • اگر خانه شما دارای کفپوش، پارکت، سرامیک، لمینت و … می باشد باید از یک وسیله مناسب مانند طی ماکارونی برای تمیز کردن و برق انداختن آن استفاده کنید. طی ماکارونی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد هیچ آسیبی به کفپوش خانه وارد نمی کند.
  • بهترین شوینده در هنگام استفاده از طی ماکارونی چیست ؟ قطعا پاسخ این سوال ارتباط مستقیمی به نوع سطوح دارد. اما از آنجایی که قدرت پاک کنندگی این طی بسیار بالاست نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی نیست و شما می توانید علاوه بدنه خودرو و کفپوش خانه از آن در تمیز کردن کابینت ها، سرویس بهداشتی و … استفاده کنید. برخی افراد تصور می کنند که این وسیله برای تمیز کردن حیاط و پارکینگ نیز مناسب است. در حالی که بهتر است برای نظافت این مکان ها به سراغ طی رشته ای یا نخی بروید.

خرید طی ماکارونی

معیارهای مهم در خرید طی ماکارونی چیست ؟ در حال حاضر طی ماکارونی در ابعاد، اندازه، اشکال و طرح های مختلف تولید می شوند. برای آنکه در هنگام خرید این وسیله سردرگم نشوید و بتوانید انتخاب را به راحتی انجام دهید باید ابتدا نیاز خود را بررسی کنید. به خوبی دقت کنید که برای نظافت چه سطوحی می خواهید این وسیله را خریداری کنید؟ اگر قصد دارید سطوح بزرگ و پهناور را نظافت کنید باید به سراغ طی هایی بروید که بزرگ هستند و می تواند زمان نظافت را به حداقل برسانند. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که دچار خستگی زودرس شوید. وب سایت های آنلاین از جمله فروشگاه سارینا پلاست در زمینه فروش لوازم نظافتی فعال است و شما می توانید علاوه بر خرید طی ماکارونی اقدام به خرید انواع سطل آشغال، سبد پیک نیک و … کنید.